۱۳۹۵/۹/۱۹ ۲۱:۰۶


حسین آباد؛ کتاب پرنده در دومین سفرش به روستایی در استان مرکزی می‌رود

تیم فردازی در راستای اجرای طرح کتاب پرنده؛ اهدای کتاب به روستاهای محروم هشتم و نهم دی ماه به روستای حسین آباد در نزدیکی شهر اراک در استان مرکزی سفر خواهد کرد.

روستای حسین آباد به حسین‌آباد بغدادی نیز شهرت دارد چون روستای بغداد در فاصله بسیار کمی از حسین‌آباد است و معمولا نام این دو روستا را کنار هم می‌آورند. جمعیت ساکن این روستا 700 نفر است. روستا فقط یک مدرسه در مقطع متوسطه اول دارد که 24 دختر و پسر در مقاطع مختلف (اول تا ششم) در آن مشغول تحصیل هستند. فارغ‌التحصیلان این مدرسه اغلب ترک تحصیل می‌کنند چون برای ادامه تحصیل راهی به جز رفت و برگشت هر روز به شهر اراک نیست که علاوه بر سختی، هزینه‌های سنگینی نیز به خانواده دانش‌آموزان تحمیل می‌کند.

روستای حسین آباد در 16 کیلومتری شهر اراک است، بخشی از مردان روستا در کارخانه‌های اطراف اراک مشغول به کار هستند، بخشی از آنها مشغول کشاورزی هستند و بخش دیگر شغل‌های فصلی و آزاد دارند. به دلیل رونق نداشتن کشاورزی و سختی کار در کارخانه‌های اطراف اراک، مردم روستای حسین آباد در وضعیت اقتصادی نامناسبی به سر می‌برند. در کنار مشکلات اقتصادی، بچه‌های این روستا به دلیل فقدان امکانات آموزشی و فرهنگی در شرایط سختی از نظر آموزشی قرار گرفته‌اند. این روستا فاقد کتابخانه است و بچه‌ها در مدرسه نیز به غیر از کتب درسب به کتاب دیگری دسترسی ندارند.

فردازی در قالب طرح کتاب پرنده بیش از 130 کتاب برای بچه‌های این روستا خواهد برد که حدود 30 کتاب در راستای تشویق و ترغیب بچه‌ها به کتابخوانی به آنها اهدا و باقی کتاب‌ها در قفسه باز مدرسه در اختیار بچه‌های مدرسه، معلمان و 25 دانش‌آموزی که برای ادامه تحصیل، سختی سفر هر روزه به اراک را تحمل می‌کنند، قرار داده خواهد شد.

تیم فردازی در این سفر برای دانش‌آموزان روستای حسین‌آباد سه کارگاه معرفی شغل: تجارت الکترونیکی (مهدی بهرامی)، محیط بانی (شبنم کهن‌چی) و برنامه‌نویسی (احمد کریم‌پور) و دو دوره سبک زندگی؛ الگوی انتخاب شغل و کاهش آلودگی بر سلامت نیز برگزار خواهد کرد.

برای رساندن کتاب رایگان به دست دانش‌آموزان روستای حسین‌آباد می‌توانید به کتاب پرنده روی سایت مهربانه کمک و ما را به دیگران نیز معرفی کنید.

 

فردازی را دنبال کنید:

حامیان فردازی:

  • کانون فرهنگی آموزش - قلم چی
  • راهکارهای راهبردی فرداد
  • دانا
  • مجتمع آموزشی راهبرد
  • آموزش و پرورش شهرستان قروه
  • اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان قروه