چرا باید از کودکی زبان انگلیسی را آموخت؟

۱۳۹۴/۷/۹ ۲:۴۰


چرا باید از کودکی زبان انگلیسی را آموخت؟

هم اکنون در عرصه تکنولوژی هستیم و اینترنت در دنیا پایگاه علم، اطلاعات و داده‌های گوناگون است. اکثر این داده‌ها در دنیا به زبان انگلیسی هستند؛ به دلیل اینکه انگلیسی زبان رسمی بسیاری از کشور‌هاست و یکی از بهترین زبان‌ها برای کارها و متون تخصصی است. افرادی که به انگلیسی صحبت می‌کنند بیش از ۲ میلیارد نفر هستند.

 فراگیری زبان دوم به معنی یادگیری یک زبان تازه توسط فردی است که پیش از آن زبانی را به عنوان زبان اول (زبان مادری) آموخته‌ است در حالی که فراگیری دو زبانه در مورد کسی اطلاق می‌گردد که در کودکی دو زبان را از ابتدا و به صورت همزمان بیاموزد. با توجه به بررسی‌های انجام شده بهترین زمان برای یادگیری دو زبانه از ۲ تا ۶ یا ۷ سال است. در این زمان کودک با توجه به یادگیری زبان مادری و اول خود توانایی یادگیری زبان دوم یا حتی سوم را داراست. البته باید توجه داشت که یادگیری زبان‌‌های دیگر نیاز به آموزش صحیح در سن‌های ذکر شده دارد. برای مثال برای کودکان به هیچ وجه نباید از کلاس‌های اجباری، زمان بندی شده و خشک استفاده کرد، بلکه این کلاس‌ها باید دارای بازی‌های گوناگون به همراه تفریح باشد که کودک به بهترین شکل ممکن با آن ارتباط برقرار کند. در واقع هدف از آموزش باید بر پایه فهماندن و فهمیدن دقیق مفاهیم درسی، به جای بیان كلیشه‌ای ساختارهای دستوری یا مكالمه‌ای زبان موردنظر استوار باشد.

 انتخاب زبان دوم و تصمیم برای فراگیری زبان دوم به عوامل متعددی به این شرح بستگی دارد:

- سن شخص

- استعداد، انگیزه و اشتیاق او برای فراگیری

- زمان مناسب برای آموزش

- تفاوت بین توان فراگیری افراد به ویژه تفاوت در فراگیری یک فرد بومی و غیربومی

- شیوه و برنامه آموزشی

 مسلما کودکی که دو یا چند زبان را فرا می‌گیرد هم درک بهتری از فرهنگ و زبان خود، هم زبان دیگری دارد و این موجب افزایش توانایی‌های وی در ادراک مطالب در سنین بالاتر و همچنین به دست آوردن موقعیت‌های شغلی و اجتماعی بهتر در سنین جوانی می‌شود. 

 انگلیسی زبان عمده تجارت است و دانستن آن برای ورود به محیط کار، تحقیقات و تعاملات تجاری ضروری است. یادگرفتن زبان انگلیسی در بازارجهانی که بر پایه‌ درک کردن است می‌تواند زندگی یک فرد را دگرگون کند. همچنین فیلم‌ها و موسیقی‌های زیادی به زبان انگلیسی منتشر می‌شود، دانستن این زبان به درک و لذت بردن هرچه بیشتر آن‌ها کمک می‌کند و دسترسی فرد را به بایگانی عظیمی از سرگرمی و راه‌های شناخت فرهنگ‌ها فراهم می‌کند. و در آخر فراگیری انگلیسی توسط شما یا کودک شما این امکان را فراهم می‌کند که با خیال آسوده به کودک یا نوه خود زبان انگلیسی را آموزش دهید.

 برگرفته از: Eastbourne English of School ،5 Minute English، صدای مادرانه، ویکی‌پدیا، بیتوته و سیمرغ

فردازی را دنبال کنید:

حامیان فردازی:

  • کانون فرهنگی آموزش - قلم چی
  • راهکارهای راهبردی فرداد
  • دانا
  • مجتمع آموزشی راهبرد
  • آموزش و پرورش شهرستان قروه
  • اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان قروه