شکوفایی مهارت‌های فنی با مسابقات مهارت

۱۳۹۴/۵/۲۸ ۱۲:۱۳


شکوفایی مهارت‌های فنی با مسابقات مهارت

 «راه رسیدن به موفقیت‌های بزرگ پیداست، کافی است تمرین کنیم و سختی راه را تاب بیاوریم تا به نتایجی برسیم که نه تنها خوشحال‌مان کند بلکه آینده‌ را نیز تغییر دهد». این جمله‌ای است که باید به هر نوجوانی گفت. مسابقات مهارت که در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود یکی از این راه‌هاست. این مسابقات که در سطح ملی هر سال از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، برگزیده‌ها را به سمت یک دوره آموزشی سوق می‌دهد تا در مسابقات جهانی شرکت کنند. مسابقات جهانی مهارت هر دو سال یک بار در یکی از ۷۵ کشور یا منطقه عضو سازمان جهانی مهارت(WorldSkills International) برگزار می‌شود.

 تیم ملی مهارت ایران  هفته گذشته در پایان ۴۳مین دوره از رقابت‌های جهانی مهارت که در شهر سائوپائولو برزیل برگزار شد با کسب یک مدال برنز و ۸ مدالیون افتخار به خانه برگشت. تیم ملی ایران متشکل از ۱۷ رقابت کننده نوجوانان و جوان ( بین ۱۴ تا ۲۱ سال) در ۱۴ رشته با تیم‌های دیگر رقابت کرد و تیم ایران توانست در رشته طراحی وب توسط محمد محبی‌فر به مدال برنز، در رشته آکواترونیک -که به صورت نمایشگاهی برگزار شد- توسط رامین دهقانی فیروزآبادی و سجاد محرابی به مدال نقره و در بقیه رشته‌ها در مجموع ۸ مدالیون افتخار دست پیدا کند.

گفتنی است مسابقات ملی مهارت دارای مراحل شهرستانی، استانی و کشوری در رشته‌های متعددی است؛ طبق فراخوان دفتر مسابقات مهارت، شانزدهمین دوره این مسابقات دارای ۳۱ رشته است.

این مسابقات بستر مناسبی جهت یادگیری و آموزش به نوجوانان و پیشبرد اهداف مهارتی و اشتغال در صنعت کشور است. رقابت کنندگان و مدال آوران این مسابقات در بالاترین سطح آموزش دیده و پروژه‌هایی صنعتی را طراحی و اجرا می‌کنند.

مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در هفته اول مرداد برگزار شد و برگزیدگان در مرحله کشوری در نیمه دوم مهرماه به رقابت خواهند پرداخت. سایت دفتر مسابقات ملی مهارت آخرین اطلاعیه‌ها و اخبار ثبت نام هفدهمین دوره این مسابقات را پوشش می‌دهد.

 

فردازی را دنبال کنید:

حامیان فردازی:

  • کانون فرهنگی آموزش - قلم چی
  • راهکارهای راهبردی فرداد
  • دانا
  • مجتمع آموزشی راهبرد
  • آموزش و پرورش شهرستان قروه
  • اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان قروه