۱۳۹۴/۵/۱۸ ۱۴:۴۴


کانادا؛ بهشت کارآفرینان سرمایه‌دار

کشور کانادا از ۱۴ژوئن سال ۲۰۱۴ یک روش مهاجرتی با نام «کارآفرینی فدرال» پیش روی مهاجران قرار داد که از طریق آن متقاضی واجد شرایط می‌تواند با تاسیس، خریداری، مدیریت یک کسب‌و‌کار در این کشور و دارا بودن بیش از ۳۳.۳۳٪ از سهام این کسب‌وکار اقتصادی، اقامت دائم این کشور را بگیرد. در این روش متقاضی الزامی به داشتن مهارت در زبان انگلیسی و یا فرانسه (یکی از زبان‌های رسمی کشور کانادا) ندارد. همچنین متقاضی ملزم به داشتن مدرک تحصیلی نیست. در ضمن متقاضی این روش می‌تواند با استفاده از آن برای همسر و فرزندان خود نیز درخواست اقامت دائم کند.

با نگاهی به شرایط و ویژگی‌های روش مهاجرتی «کارآفرینی فدرال» می‌توان به اهمیت فردی به نام «کارآفرین» در کانادا پی برد. جایی که دولتمردانش حاضر می‌شوند با دادن اقامت دائم این کشور و امتیازهایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد علاوه بر جذب سرمایه‌های مالی، درهای کشور خود را به روی افرادی هوشمند با سابقه‌ مدیریت موفق باز کنند.

در بیشتر کشورهای جهان تعامل و همکاری با افراد دارای سرمایه و هوش اقتصادی هم از سوی جامعه و هم از سوی دولت‌ها به نحو مطلوبی صورت می‌پذیرد. این افراد با مدیریت صحیح منابع به ایجاد فرصت‌های شغلی یا تولید کالا می‌پردازند و ذیل کسب وکارشان به رشد شاخص‌های اقتصادی و کاهش آمار بی‌کاری در کشور کمک شایانی می‌کنند.

مدیریت کلان برخی کشورها مانند کانادا با هموارکردن راه‌های ورود سرمایه و سرمایه‌گذار به کشور، بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی را با ایجاد «فضای» مناسب برای افراد کاردان و هوشمند رفع می‌کنند. به این ترتیب فقط با مدیریت صحیح، شرایط زندگی را برای مردم کشورشان بهبود می‌بخشند. دولت‌ها می‌توانند با الگوبرداری صحیح از مثال‌های اینچنینی و فراهم کردن شرایط بهتر برای فعالان اقتصادی، علاوه بر کاهش فشارهای اقتصادی به توسعه، قدرت و ثروت خود بیفزایند.

فردازی را دنبال کنید:

حامیان فردازی:

  • کانون فرهنگی آموزش - قلم چی
  • راهکارهای راهبردی فرداد
  • دانا
  • مجتمع آموزشی راهبرد
  • آموزش و پرورش شهرستان قروه
  • اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان قروه